Cara Atasi HFMD Dengan set HFMD Lengkap

"Risaunya dengan hfmd sekarang ni. Nak keluar pergi pasaraya pun takut bawak anak"

Penyebaran wabak HFMD yang berlaku masakini begitu menakutkan. Banyak sekolah dan taska ditutup sementara apabila terdapat jangkitan ini. Ini kerana ia terlalu mudah dijangkiti kepada orang lain dan mengakibatkan kematian.

Pesakit yang mengidap HFMD akan dikurantin 2 minggu di samping mendapat rawatan. Ini juga untuk mengelakkan ia menjangkiti orang lain.

Bolehkah ianya dielakkan?

Apakah tanda-tanda HFMD?

Pesakit HFMD mengalami tanda-tanda seperti keluar bintik-bintik melepuh di sekitar tapak tangan, tapak kaki dan ulser di dalam mulut. Ada sesetengah yang mengalami demam dan ada yang tidak mengalami demam.

Kanak-kanak mengalami gangguan pernafasan, muntah, cirit-birit dan kurang selera makan.

Bagaimana HFMD boleh berjangkit?

HFMD boleh dijangkiti dengan sentuhan. Banyak kes ketika ini di mana jangkitan HFMD disebarkan hanya dengan berkongsi troli di pasaraya dari sorang kanak-kanak ke kanak-kanak yang lain.

Malah lebih serius bila jika kanak-kanak yang  dijangkiti wabak ini memegang permainan di pasaraya, datang seorang lagi kanak-kanak lain turut memegangnya tanpa diketahui. Ia akan dijangkiti.

Selain itu, ia turut berjangkit dari cairan najis, sentuhan dari satu barang ke barang yang lain. Melalui udara akibat bersin dan berkongsi kegunaan barang peribadi seperti tuala dan mainan.

Ada 2 jenis HFMD.

1. Tidak berbahaya- Apabila pesakit mendapat jangkitan HFMD yang ringan dan boleh sembuh sendiri. Pesakit boleh mendapatkan vitamin untuk meningkatkan imunisasi tubuh.

2. Berbahaya- pesakit perlu mndapat rawatan dari klinik/hospital dan akan dikurantin 2 minggu. Dapatkan vitamin untuk meningkatkan imunisasi tubuh.

Produk HFMD


cara atasi hfmd dengan set lengkap hfmd


1. Krim Herbal Blend

Penggunaan krim herbal semulajadi ini untuk mengecutkan kulit melepuh akibat jangkitan HFMD. Hasilnya kudis cepat kering.

pencuci hfmd


2. Pencuci serbaguna Basic H

Pencuci serbaguna ini menghapuskan kuman yang melekat dan tidak diketahui. Penggunaan Basic H sebagai sanitiazer boleh dilakukan untuk mencegah kuman merebak.



3. Mealshakes

Mengandungi antioksidan vitamin A,C,E, selenium yang lengkap bertindak melawan jangkitan dan memberikan tubuh perisai.

Mengandungi asid amino lengkap dan mudah diserap tubuh. Sesuai untuk kanak-kanak kerana berperasa vanilla.



4. Omega Guard

Meningkatkan sistem imun kulit dari alahan, blister, psoriasis dan penyakit kulit. Ia juga menyihatkan paru-paru dan mengelakkan paru-paru dijangkiti kuman.


Order/ Hubungi


Nak tau lebih lanjut? Hubungi Azie di 0163524104 atau klik Vitamin HFMD

Comments

Popular posts from this blog

Cara Atasi Ekzema Untuk Bayi, Kanak-kanak Dan Dewasa Secara Cepat Dan Selamat.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur, Kepong, Manjalara, Sungai Buloh Dan Kawasan Sekitar.

Cara Memilih Bisnes Online Yang Tepat Untuk Orang sibuk.